اخبار

استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش‌وپرورش در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

وزیر آموزش‌وپرورش طی نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار استفاده از ظرفیت شوراها و سازمان‌های وابسته به وزارت کشور، با مداخله مؤثر و مفید دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شد.

تدوین نقشه راه دوره فنی، حرفه ای و مهارتی براساس اسناد بالادستی با رویکرد بومی

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد طی سه ماه آینده نقشه راه و طراحی نوین دوره تحصیلی فنی، حرفه ای و مهارتی براساس اسناد بالادستی، با رویکرد بومی و مبتنی بر آموزش عمومی تدوین می شود.

برگزاری جلسه مشترک دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دفتر انتشارات و تکنولوژی

جلسه مشترک دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دفتر انتشارات و تکنولوژی روز دوشنبه مورخ 9/4/99 در محل سالن جلسات طبقه ششم دفتر انتشارات و تکنولوژی با حضور جناب آقای افشار بهمنی سرپرست دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش وآقای دکتر بدیعی معاون مدیرکل و قائم‌مقام دفتر در امور تکنولوژی و رؤسای گروه و کارشناسان دو دفتر برگزار گردید.
 

ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا مبارک باد.

* آمدم ای شاه پناهم بده*

*خط امانی، ز گناهم بده*

*ای حرمت، ملجأ درماندگان*

*دور مران از درو راهم بده*

نشست مشترک شورای معاونان دفاتر برنامه ریزی درسی و آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش

نشست مشترک شورای معاونت دفتر برنامه ریزی درسی و تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش و شورای معاونان دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش روز سه شنبه مورخ10/4/1399 ساعت 30/13 الی 18با هدف بررسی مسائل آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش و ارائه راهکارهای حل آن با مشارکت دو دفتر برگزار گردید.

اولویت تحولی مابازطراحی برنامه‌های درسی وتربیتی دوره تحصیلی فنی، حرفه‌ای ومهارتی براساس اسنادبالادستی

افشار بهمنی، سرپرست دفتر تألیف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، در گفت‌وگو با پانا درباره تحول در نظام آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و مهارتی با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز برای این آموزش‌ها اظهار کرد: «بخش بسیار مهمی که در برنامه سال گذشته به آن توجه کردیم و قطعا جز برنامه‌های امسال نیز خواهد بود توجه به زیرساخت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است.

نشست هم اندیشی کارشناسان دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش با ریاست سازمان

نشست هم اندیشی کارشناسان  دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش با ریاست محترم سازمان روز سه شنبه 99/4/3  از ساعت 7الی 9:30 در سالن جلسات برگزار گردید. این جلسه با حضور جناب آقای دکتر حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتراحمدرضا دوراندیش مشاور رئیس سازمان، مهندس افشار بهمنی سرپرست دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش، معاونین  و کارشناسان دفتر برگزار گردید.

افشار بهمنی: اجرای کامل اسناد بالادستی ازسیاست های کلان سازمان و دفتر تالیف فنی و حرفه ای و کاردانش

افشار بهمنی، سرپرست دفتر تألیف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، در گفت‌وگو با پانا در تشریح ماموریت‌های این دفتر بیان کرد: «ما در سازمان پژوهشی و برنامه ­ریزی آموزشی و «دفتر طراحی و تولید بسته‌­های تربیت و یادگیری فنی­ و حرفه­‌ای و کاردانش» برنامه ها و فعالیت­‌های دوره دوم متوسطه، شاخه­‌های فنی ­و­حرفه‌‌ای و کاردانش را دنبال می‌­کنیم. 

بخشهایی ازسخنان رهبرمعظم انقلاب درخصوص تحول خواهی و تحول انگیزی در نظام آموزشی کشور

رهبر معظم انقلاب: در زمینه‌ی مسائل آموزشی ما واقعاً احتیاج به تحوّل داریم. تحوّل در زمینه‌ی مسائل آموزش این است که ما آموزشهای دانشگاهی و دبیرستانی را، حتّی دبستانی را، آموزشهای عمقی قرار بدهیم؛ عمقی، کاربردی، نه صرفاً حفظی؛ درسها و بحثهای فایده‌محور را مطرح بکنید.

افشار بهمنی به عنوان سرپرست دفتر تألیف فنی و حرفه ای و کاردانش منصوب گردید.

مراسم معارفه افشار بهمنی به عنوان سرپرست دفتر تألیف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش امروز با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد.

"سرپرست دفتر تألیف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش" منصوب شد

معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ابلاغی  "سرپرست دفتر تألیف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش"  را منصوب نمود.

«سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی» منصوب شد

معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ابلاغی «سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی» را منصوب نمود.

انتصاب "سرپرست دفتر تألیف کتاب های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری"

معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ابلاغی "سرپرست دفتر تألیف کتاب های درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری" را منصوب نمود.

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صدحیف که آن رفت

خدایا، خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده.

 

دومین جلسه شورای عمومی دفتر درسال 1399

روز شنبه 99/2/27 دومین جلسه عمومی دفتر طراحی و تولید بسته های یادگیری فنی و حرفه ای و کاردانش، با موضوع برنامه های سال 1399 و با حضور جناب آقای مهندس بهمنی، معاونین و کارشناسان دفتربه صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

شهادت مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی (ع) را به تمامی مسلمانان تسلیت باد.

دل را ز شرار عشق سوزاند علی(ع)،

یک عمر غریب شهر خود ماند علی(ع)

وقتی که شکافت فرق او در محراب،

گفتند مگر نماز می خواند علی(ع)

 

شهادت مولای متقیان علی (ع) تسلیت باد

تکمیل فرایند آموزش سنجش و ارزشیابی تحصیلی تربیتی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

شرایط اختصاصی دوره دوم متوسطه شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش: تکمیل فرایند آموزش، سنجش و ارزشیابی تحصیلی تربیتی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش 

موارد مشترک دوره های اول و دوم متوسطه (شاخه های نظری فنی و حرفه‌ای و کاردانش)

بخشهایی ازبیانات رهبرانقلاب درخصوص آموزش ومهارت آموزی کارگران به مناسبت هفته کارگر

 رهبر معظم انقلاب دربیانات خود به مناسبت  هفته کارگر درخصوص  آموزش و  مهارت آموزی کارگران موارد زیر را مطرح نمودند:

- کارگر؛ یکی از عوامل درجه‌ی اوّل در تولید ثروت
- آموزش؛ یکی از ضرورتهای بنگاه‌های صنعتی، کشاورزی و اقتصادی
- ارتقای کیفیّت کار و رونق اقتصادی، در گرو ارتقای بهره‌وریِ نیروی کار

اولین جلسه شورای عمومی دفترطراحی و تولید فنی وحرفه ای وکاردانش درسال1399بصورت ویدئوکنفرانس

اولین جلسه شورای عمومی دفتر طراحی و تولید بسته های یادگیری فنی و حرفه ای و کاردانش به صورت غیر حضوری و با استفاده از سامانه ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در جهش تولید- دکتر علی اصغر خلاقی

بیش از دو دهه است که کشور با معضلات اقتصادی، تورم و مشکل بیکاری و اشتغال مواجه است و برای حل این مشکلات همواره دو هدف اقتصادی – اجتماعی یا به بیان بهتر دو استراتژی مهم، یکی جهت گیری بسوی تامین اشتغال و کاهش بیکاری و دیگری حرکت بسوی اقتصاد بدون اتکا به نفت از طریق توسعه صادرات و شرکت در بازار رقابت جهانی در دولت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما در این مدت کمتر توفیق دستیابی به این هدف ها فراهم شده است و همچنان در شرایط کنونی، کشور با این دو مشکل روبرو است. شاید امروزه همه براین واقعیت باور داشته باشند که کلید رفع مشکلات اقتصادی حمایت و توسعه تولید در ابعاد گوناگون است.

Pages