دوره تزئینات سنگی، سرامیکی وپلیمری در فضاهای داخلی

دوره تزیینات سنگی،سرامیکی وپلیمری در فضاهای داخلی

دوره کتاب درسی تزیینات سنگی، سرامیکی و پلیمری در فضاهای داخلی در تاریخ نوزدهم لغایت بیست و دوم دیماه سال 1395  با حضور32نفر از شرکت کنندگان در محل دانشکده فنی شریعتی برگزار گردید.

توجیه اهمیت برگزاری دوره

با ایجاد رشته معماری داخلی در طرح تغییر نظام آموزشی ، به تبع آن کتابهای درسی رشته مذکور مطابق برنامه ها و اسناد رشته جدید شکل گرفتند. کتاب درسی تزیینات سنگی،سرامیکی و پلیمری در فضاهای داخلی یکی از دروس کارگاهی پایه دهم این رشته است. با توجه به تغییر رشته و تدوین کتابهای مرتبط با محتوای آن ضروری بود که دوره ای با حضور مولف ، کارشناس رشته و اعضای کمیسیون تخصصی برای هنرآموزان مرتبط برگزار شود. در سال تحصیلی 96-95 رشته معماری داخلی در تمامی استانها اجرا نخواهد شد اما با توجه به اجرای گسترده  آن در ساهای آتی برای تمام استانها ظرفیت شرکت برای تمام استانها پیش بینی شد اما برای استانهایی که متقاضی اجرای رشته در بیش از یک هنرستان بودند ظرفیت بیشتر از یک نفر در نظر گرفته شد.

برنامه دوره

در این دوره  مطابق برنامه تدوین شده در دو جلسه آموزشی روز اول کلیاتی در خصوص تغییرات در آمورش فنی و حرفه ای کشور و ضروریات آن بیان شد، در ادامه دلایل ایجاد رشته جدید و نحوه برنامه ریزی و تهیه اسناد آن تشریح شد . در ادامه با حضور مولف در کلاس  مبانی تالیف ،فصل بندی کتاب ، تحلیل محتوا و روش تدریس  بخش های مختلف کلاس انجام گرفت. در ادامه تدریس مباحث واحد های یادگیری و اجرای فعالیتهای کارگاهی به تفکیک هر واحد یادگیری صورت گرفت. اجرای کف پوش سرامیکی همراه با اجرای شیب بندی، اجرای کاشی کاری با دوغاب، اجرای کف پوش پلیمری ، اجرای کف پوش آجری و کف پوش آجری از فعالیتهای یادگیری بودند که در کارگاه اجرا شدند. با توجه به محدودیت زمانی اجرای دوره از میان واحدهای یادگیری مشابه یکی از آنها به عنوان الگو اجرا شد. در یکی از جلسات آموزشی کلاس ارزشیابی دروس فنی حرفه ای با حضور دکتر اسماعیلی و تمامی شرکت کنندگان در آمفی تاتر فاز 2 دانشکده فنی شریعتی برگزار گردید. کارشناس دفتر آموزشهای فنی و حرفه ای و یکی از اعضاء کمیسیون تخصی رشته نیز در دوره حضور داشتند.

مواد آموزشی دوره

در ابتدای دوره یک نسخه کپی از کتاب درسی ، فایل کتاب دانش فنی، اسلایدهای تدریس کارشناس در اختیار هنرآموزان قرار گرفت.

در مجموع هنرآموزان از ایجاد رشته معماری داخلی به عنوان فرصت شغلی بهتر برا ی هنرجویان  رضایت داشتند. به اعتقاد شرکت کنندگان دوره اجرای فعالیتهای کارگاهی در طول دوره از نقاط مثبت این دوره به حساب می آمد. از سوی مرکز برگزار کننده نیز امکانات کارگاهی مناسبی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.