عملکرد سه ماهه( فصل پاییز98)دفتر طراحی و تولید بسته های یادگیری فنی و حرفه ای و کاردانش

سیاستهای این دفتر:

  1. اجرای کامل برنامه درسی ملی
  2. توجه به امتداد و تلفیق نظر و عمل در برنامه های درسی و فعالیتهای آن از سازمان تاسایرمعاونت های وزارت آموزش و پرورش و هنرستان ها
  3. بازآرایی ماموریت ها ووظایف سازمانی و توجه به ماموریت های اصلی در چهار بخش
  • طراحی کلان پیشین دوره تحصیلی (شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش)و طراحی اجزای بسته های یادگیری
  • تدوین وتولید بسته های یادگیری با رویکرد برونسپاری و چند تالیفی و کاهش تمرکز و کاهش تصدی گری
  • مشارکت، نظارت و همکاری در حسن اجرای برنامه های درسی در امتداد سازمان  ومعاونت های مربوطه و هنرستان ها
  • پایش و ارزشیابی اجرای برنامه های درسی و بسته های یادگیری

4-توسعه مشارکت با شرکای اجتماعی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش

5-اصلاح و ارزیابی فرایندها و محصولات در تعامل سازنده با سایر بخش های درون سازمانی

فعالیت ها در بخش اجرا:

* بازدید از هنرستانهای شهرستان های استان تهران، قزوین، گیلان، زنجان و مازندران(5 استان، 14 نفر کارشناس، 11 روز)

* پاسخگویی به ایمیل ها و نامه های واصله در خصوص بسته های یادگیری(46 ایمیل و27 نامه)

* حضور در کارگاه های دانش افزایی و همایش ملی پنجه کارآمد سرباز ماهر، جشنواره ایده بازار و ساخت پروژه های فناورانه و نشست هم اندیشی

* اشاعه برنامه در صدا و سیما و خبرگزاری ها(3 مورد)

* برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی در هنرستانها (14مورد)

* 464مورد مکاتبه، 30مورد گزارش خبری، راه اندازی کانال دفتر در شبکه های پیام رسان و در اتوماسیون اداری

* استقرار دفتر طراحی و تولید بسته های یادگیری فنی و حرفه ای و کاردانش با ماموریت ها و وظایف در چارچوب اجرایی و عملیاتی جدید

*پیگیری راه اندازی دبیرخانه های کشوری شایستگی غیرفنی، سرامیک و متالورژی

* انجام اکثر وظایف  دفتر سابق به جز تدوین برنامه درسی با کاهش شدید منابع

  *کاهش شدید هزینه های اجرایی دفتر با تمرکز و بهره برداری از ظرفیت های درونی

    *برگزاری دوره توانمند سازی هنرآموزان رشته حمل و نقل، حسابداری و کارآفرینی

فعالیتها در بخش طراحی:

طراحی دوره تحصیلی (شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش در چهار زمینه صنعت، هنر، کشاورزی و خدمات)

(سه مورد کارگاه تخصصی 12مورد جلسات تخصصی کارگروههای داخلی)

بررسی رویکردهای تخصص گرایی نرم، نوآوری و کارآفرینی، آموزش همراه با تولیدو آمایش سرزمینی در طراحی دوره تحصیلی

طراحی بسته یادگیری با رویکرد الکترونیکی کردن محتوای بسته های یادگیری  در دورشته به صورت پایلوت (2جلسه کارگروه)

طراحی فرم های پایش، بازدید و اشاعه برنامه دسی وبسته های یادگیری از مراکز مجری برنامه درسی و بسته های یادگیری (سه جلسه کارگروه

طراحی ساختار و شرح وظایف دفتر با رویکرد اجرای کامل برنامه درسی ملی(12جلسه کارگروه)

طراحی دوره های توانمندسازی هنرآموزان در سه رشته حمل و نقل، حسابداری ودرس کارآفرینی (8جلسه کارگروه و کمیسیون)

طراحی برنامه عملیاتی پایش و اشاعه برنامه ریزی بسته های یادگیری (3جلسه کمیسیون)

طراحی جشنواره خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی

فعالیت ها در بخش تولید

-استانداردهای برونسپاری کتاب های درسی شاخه کاردانش (یک جلسه کارگروه تخصصی، 6جلسه کمیسیون)

-مقالات همایش ملی برنامه ریزی درسی و اشتغال و کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش( 7مقاله، 6جلسه )

-اصلاح استاندارد فضا و تجهیزات (7رشته جدید فنی و حرفه ای و 8رشته کاردانش)

-مدیریت اصلاح بسته های یادگیری با محوریت تغییرات جزیی کتاب های درسی (57 عنوان کتاب درسی رشته های فنی و حرفه ای و37 عنوان کتاب های درسی کاردانش)

-بازنگری و بروز رسانی رشته های کاردانش (84 رشته و15 جلسه کمیسیون)

- تهیه RFP فیلم های کتاب های درسی و اجزای بسته های یادگیری  5مورد

- استاندارد برونسپاری بسته های یادگیری

_ بررسی بسته یادگیری عربی برای رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش

- تولید محتوا و تلفیق آن با محتوای بسته های یادگیری در زمینه معارف و شعائر انقلاب اسلامی در ده عنوان کتاب درسی

 

فعالیتها در بخش ارزشیابی:

سفارش ارزشیابی6 مورد برنامه درسی و بسته یادگیری رشته های فنی و حرفه ای شامل:

*رشته های: الکترونیک، حسابداری، مکانیک خودرو، امورزراعی، فتو گرافیک

 *شایستگی های غیر فنی:الزامات محیط کار، کاربرد فناوری های نوین، مدیریت تولید، کارگاه نوآوری و کارآفرینی و اخلاق حرفه ای

*شایستگی های پایه: ریاضی1و2و3، فیزیک، شیمی، زیست شناسی

 

مشارکت و تعامل با:

شورای عالی آموزش وپرورش

دفترآموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش

حوزه های تربیت و یادگیری

دفتر توسعه کارآفرینی وبهره وری نیروی کار، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فنی و حرفه ای

شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای ومهارتی

صدا و سیما(برنامه پرسشگر)

کلیدواژه: 

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.