ارسال شده توسط مدیر سایت در .
به گزارش واحد خبر روابط عمومی دکتر اسماعیلی عضو هیئت علمی و رئیس گروه مکانیک دفتر تألیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش گفت: ما بر خلاف کتابهای نظری، ابتدا باید خودمان هر محصول را بسازیم. این کار به طراحی نیاز دارد. چنین فرایندی در همة کتابهای درسی ما رعایت شده، به منتهای خود رسیده و در عمل اجرا شده و سپس به کتاب درسی راه یافته است. پودمانی بودن درسها را هم باید رعایت کنیم. در نهایت پس از همه این موارد کتاب درسی تهیه و تدوین میشود. حالا در کنار این کتابها، باید فیلم، نرمافزار، پوستر و سایر مواد آموزشی مورد نیاز را هم تهیه و ارائه کنیم. انجام این مراحل نیازمند زمان و بودجه است.همکاران ما در سازمان برای آمادهسازی و تألیف کتابها فداکاری میکنند.تابلوهای آموزشی و قطعاتی را که در این زمینه میسازیم، باید از نزدیک ملاحظه کنید. ما در کنار این کار، مؤلف هم تربیت میکنیم.وی گفت: پیش از این به تولید علم خیلی توجه داشتیم. بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که باید به کارآفرینی و نیازهای جامعه توجه نشان دهیم. در زمینه فناوری آموزشی و تربیت نیروی انسانی هم لازم است کار کنیم. ما باید تفکر خلاق سیستمی را آموزش بدهیم. در واقع برنامة درسی تنها هدف ما نیست، بلکه آموزش باید به خلاقیت منجر شود.
ایشان افزود: معاونت آموزشی وزارتخانه باید این کار را اجرایی کند. لازم است بین مسئولان آموزش و پرورش و سایر سازمانها و نهادها، ارتباط بیشتر و بهتری برقرار و تفاهمنامههای عملی و قابل اجرا نوشته شوند تا هنرجویان این رشتهها بتوانند در آینده با امید بیشتری وارد دنیای کار شوند.اسماعیلی گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی باید بهطور مستقیم با استانداردهای شایستگی حرفهای مرتبط باشد و براساس آنها تدوین شود. این امر برای ارزشیابی دقیق میزان توانایی فرد ضروری است. از نظر فردی، ارزشیابی میتواند به دریافت گواهینامه و ورود به حرفه و شغل منجر شود، اما از نظر کارفرمایان، ارزشیابی میتواند در استخدام، ارتقا و برنامهریزی برای آموزشهای داخلی بهکار برده شود.
- نظر دهید
- 874 مرتبه بازدید
نظرات
ارسال توسط امین زارعی لینک مستقیم
تشکر از زحمات همه مولفین و
نظر دهید