ارسال شده توسط مدیر سایت در .
شرایط اختصاصی دوره دوم متوسطه شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش:
براساس بخشنامه صادر شده در مورخ 99/2/23 از طرف معاونت های آموزشی ابتدایی و متوسطه، تکمیل فرایند آموزش، سنجش و ارزشیابی تحصیلی تربیتی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به شرح زیر اعلام گردید:
ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی، مطابق بند 16 به عهده معلمان و مدیران میباشد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگیهای غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری، غیرحضوری ( مجازی) از پودمانهای باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود.
تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی های فنی شاخه فنی و حرفه ای و آموزش و آزمون استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان) از تاریخ 27 اردیبهشت لغایت 15 مرداد ماه با اولیت دروس پایه دوازدهم به صورت تراکمی و با برنامهریزی و سازماندهی هنرآموزان و شرایط حضور آنها، پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه انجام می شود.
نمرات دروس شایستگی های فنی و استانداردهای آموزش مهارت به صورت "جاری"، در خرداد ماه لحاظ و پس از اتمام ارزشیابی کارنامه خرداد ماه هنرجویان ثبت می شود.
در صورت عدم امکان ارائه دروس کارآموزی/ کارورزی هنرجویان پایه یازدهم در تابستان سال جاری، این دروس در تابستان سال آینده (1400 )ارائه خواهد شد .
در خصوص آن دسته از هنرجویان پایه دوازدهم که درس کارآموزی/ کارورزی خود را باید در تابستان 1399 بگذرانند با برنامه ریزی و تصویب شورای کارآموزی یا کارورزی هنرستان ها و تایید کمیته کارآموزی و کارورزی اداره منطقه، اقدام مقتضی به عمل آید .
نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل و فرایندهای آموزشی تربیتی مدارس و معلمان، به عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، مناطق و نواحی می باشد.
موارد مشترک دوره های اول و دوم متوسطه (شاخه های نظری فنی و حرفهای و کاردانش)
ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خرداد ماه) در پایه های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و پایه های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری به شیوه غیرحضوری برگزار میشود و مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود. معلمان می توانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمعآوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزش های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیرحضوری "برون خط" ( آفلاین) و "برخط " (آنلاین)، ابتکارات و خلاقیتها در موقعیت های یادگیری، پژوهش های دانش آموزی مرتبط با دروس، خلاصه نویسی، نتایج ارزشیابی های تکوینی( مستمر ) نوبت اول و دوم وپایانی (تراکمی) نوبت اول وسایر شیوه های ارزشیابی نمره دانش آموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نماید. این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی(مستمر) و پایانی تراکمی نوبت دوم( خردادماه) ثبت و با رعایت مقررات اعلام نتیجه خواهد شد.
- 940 مرتبه بازدید
نظر دهید