ارسال شده توسط مدیر سایت در .
نهمین نشست سالانه روسای گروه های بررسی و تحلیل آموزشی و پرورشی با حضور رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مدیران سازمان در آستانه جشنواره فیلم رشد در مشهد مقدس، برگزار شد.احمدرضا دوراندیش" مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی فنی وحرفهای و کاردانش این نشست با اشاره به اینکه بیش از دو دهه برنامه های درسی آموزش های فنی وحرفهای دستخوش تغییرات اساسی نشده بود؛ با ابلاغ اسناد بالادستی و نیازسنجی دنیای کار، آسیب شناسی برنامه درسی پیشین در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب برای هر رشته در آموزش های فنی و حرفه ای، اسناد دنیای کار و دنیای آموزش طراحی و تهیه شد. مهندس دوراندیش با قدردانی از همکاری و مساعدت معاونت پژوهشی استانها در اعتبارسنجی کتابهای دهم و یازدهم اذعان داشتند شیوه های تحلیل محتوا مانند سابق دیگر پاسخگو نیست و معیارهای تحلیل محتوا باید مطابق با برنامه درسی جدید تغییر کند. وی اشاره کرد:در نظامجدید آموزشهای فنی و حرفه ای بسته آموزشی برای هنرجو طراحی و تهیه شده است و در تحلیل محتوا باید نقش تمامی اجزای بسته آموزشی را مورد توجه قرار دهیم. مدیر کل دفتر تالیف فنی و حرفه ای و کاردانش به تغییرات کتاب ها و رویکرد فعالیت محوری آنها اشاره کرد و بیان داشت: کتاب درسی از حالت مرجع خارج شده و به صورت کتاب های درسی فعال درآمده است. وی به ارزشیابی شایستگی که از مصادیق نظام تحولی آموزش های فنی و حرفه ای است اشاره کرد و از مسئولان درگیر تحلیل محتوای استان درخواست کرد استاندارد عملکرد و سایر ویژگیهای اجزای بسته آموزشی باید در تحلیل ها مورد توجه قرار گیرد.در پایان این نشست مقرر شد :با مشارکت و تعامل چند استان، راهنمای تحلیل بسته آموزشی مختص کتابهای فنی و حرفه ای تدوین شود.در پایان احمدرضادوراندیش ضرورت برنامه ریزی درسی منطقه ای در آموزش های فنی و حرفه ای را متذکر شد و آمایش سرزمین و توجه به نیازهای منطقه ای را از ضرورتهای آینده نزدیک برشمرد و به پرسش های مخاطبان پاسخ داد.
- 916 مرتبه بازدید
نظر دهید