ماهیت آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش، مشارکتی و تقاضا محور است

در نشستی که روز سه شنبه هفتم تیرماه وزیرآموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با رئیس، معاونین و مدیران کل و کارشناسان داشتند خانم پرستو آریا نژاد رئیس گروه معماری و ساختمان دفتر برنامه ریزی و تالیف کتابهای درسی فنی و حرفه ای و کاردانش درخصوص اهمیت و جایگاه آموزشهای فنی و حرفه ای و لزوم حمایت عملی از این آموزشها صحبت کردند. ایشان ابراز نمودند که همیشه در کلام سیاستگذاران، مسئولان ارشد نظام و مدیران آموزش و پرورش به اهمیت جایگاه ویژه و لزوم توسعه کمی و کیفی آموزشهای فنی و حرفه ای وکاردانش پرداخته شده است، از این نظر قدردان وسپاسگزار این توجه می باشیم.
پرستو آریا نژاد افزود: انتظار داریم که با توجه به ویژگی های خاص آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش، تخصصی بودن رشته ها، تاثیر در اشتغال و اقتصاد کشور و تغییر و تحول بنیادی برنامه ها و محتوای دروس که از سال1395 اجرایی شده است، وزیر محترم و معاونان ایشان در تامین زیر ساختهای اجرایی در راستای تحقق برنامه ها از جمله تامین نیروی انسانی، منابع مالی، تجهیزات و مشارکت واقعی دستگاهها از این آموزش حمایت عملی داشته باشند.
رئیس گروه عمران گفت: همانطور که مشخص است آموزش های فنی و حرفه ای علاوه براینکه نیازمند تامین نیروی انسانی هستند از حیث تجهیزات هم نیاز به توجه فوق العاده زیادی دارند، چه بسا رشته هایی وجود دارند که تغییر کردند و محتوای آموزشی آنها بروز رسانی شده است ولی هنوز از تجهیزات و فناوری های گذشته استفاده میشود و نتیجه آن چیزی نیست جز عدم تحقق اهداف آموزشهای فنی و حرفه ای.
وی تاکید کرد که ماهیت آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش، مشارکتی و تقاضا محور است و از طرفی تخصصی و حرفه ای است. متاسفانه در حوزه آموزش و پرورش به این موضوع جزیره ای توجه می شود و ارکان و عوامل سهیم در آن همکاری لازم را برای پیشبرد اهداف ندارند و در مواردی موازی کاری هایی صورت می گیردو این آموزش ها نیازمند به مشارکت واقعی دستگاه ها میباشد. همچنین چیزی که بیشتر شاهد آن بودیم تفاهم نامه هایی بوده که بین وزارت آموزش و پرورش با سایر دستگاهها و سازمانها صورت گرفته است . از این حیث نیازمند حمایت عملی مستقیم وزیر محترم و مشارکت سایر دستگاهها میباشیم تا از این آموزشها در جهت اجرای صحیح حمایت نمایند.

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.