ارسال شده توسط مدیر سایت در .
دفتر تألیف کتابهای درسی فنیوحرفهای و کاردانش به منظور اشاعه برنامه درسی ترکیبی سال تحصیلی 1400-1401، سی و چهار نشست تخصصی و آموزشی برای رشتههای فنیوحرفهای برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، این وبینارها با هدف اشاعه برنامه درسی ترکیبی رشتههای فنی وحرفه ای ویژه سال تحصیلی 1401-1400 مطابق برنامه زمانبندی دفتر از 20 دی لغایت 15 اسفندماه برگزار شدند، شرکت کنندگان در نشستها، اعضای دبیرخانههای کشوری، نمایندگان دبیرخانه هر استان، منتخب سرگروههای آموزشی، اعضای کمیسیونهای برنامهریزی درسی و تولید بستههای یادگیری و هنرآموزان، بودند. انتظار می رود شرکت کنندگان، اطلاعاتشان را در اختیار سایر هنرآموزان هم رشته خود قرار دهند.
تشریح جایگاه و وظایف دفتر تألیف فنی وحرفهای و کاردانش در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و تبیین برنامه درسی ترکیبی رشتهها، بررسی تفاوتها و شباهتهای بین دو شاخه و نحوه اداره و پیشبرد اهداف کلان و خرد در دو شاخه فنی وحرفهای و کاردانش، اقدامات انجام گرفته در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و معاونت متوسطه برای بهبود آموزش در شرایط کرونایی، فرایند برنامه درسی و تولید محتوا در رشتهها، راهکارهای آموزشی متناسب با شرایط شیوع بیماری کرونا و پسا کرونا برای هنرآموزان و دست اندرکاران آموزش، واکاوی پدیدارشناسانۀ تجارب زیستۀ هنرآموزان هنرستانهای رشته تربیت بدنی در خصوص آموزش ورزش در فضای مجازی، چگونگی استفاده از محتواهای چندرسانهای و تعاملی، چگونگی استفاده از روش تدریس های مناسب شرایط کرونا و ایفای نقش هنرآموز و هنرجویان برخی از مهمترین مباحثی بود که در این دورههای آموزشی توسط متخصصین ارائه شد.
همچنین عناصر برنامه درسی با در نظر گرفتن شرایط آموزش و اهمیت یادگیری آموزشهای ترکیبی در دوران کرونا و دوران پسا کرونا؛ معرفی بستههای تربیت و یادگیری و امکان مدیریت زمان و مکان آموزش در شرایط کرونا؛ تأکید براهمیت آموزش حضوری شایستگیهای فنی وتوجه به پایبندی اجرای کارهای کارگاهی در شرایط کنونی جهت کسب شایستگی توسط هنرجویان؛ انواع و شرایط سنجش و ارزشیابی شایستگی در شرایط مجازی؛ رویکرد جدید در نظام آموزشی فنی وحرفهای (شایستگی محور)؛ ویژگیها و کاربرد رمزینههای سریع پاسخ و اهمیت آنها؛ معرفی کنشگران ( هنرآموز، خانواده، شرکای اجتماعی و ... ) و وظایف هریک از آنها؛ نحوه ارزشیابی مبتنی بر شایستگی؛ نیز در این دوره ها آموزش داده شدند.
تشریح "اصلاح ماده 1 تبصر5 آیین نامه آموزشی متوسطه دوم" که طبق آن آموزش دروس خوشه شایستگی در شاخه فنی وحرفه ای و آموزش استانداردهای مهارتی در شاخه کاردانش اگر به هر دلیلی تا پایان خرداد ماه به اتمام نرسد تا پایان شهریور همان سال فرصت است که به صورت رایگان به هنرجویان آموزش داده شود؛ رعایت استاندارد عملکرد با توجه به تنوع شایستگی های فنی و غیر فنی و تکمیل اجزای بستههای تربیت و یادگیری به خصوص رسانه های غیر مکتوب( فیلم های آموزشی هنرجویان - هنرآموزان ورمزینه سریع پاسخ و...)؛ جایگزین های تکالیف یادگیری در زمان آموزش نیمه حضوری و غیرحضوری(مجازی)؛ کاربرد فیلمهای آموزشی تهیه شده توسط دفتر تالیف فنی وحرفه ای با مشارکت دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در سایت رشد؛ ارزشیابی مبتنی بر شایستگی و نحوه نمره گذاری و آزمونهای مناسب عملکردی؛ چگونگی رعایت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست ) در کارگاه های هنرستانها در پسا کرونا از دیگر مسائل آموزشی مطرح شده مرتبط با این دورههای آموزشی بود.
- 496 مرتبه بازدید
نظر دهید