ارسال شده توسط مدیر سایت در .
وبینار مجازی اشاعه برنامه درسی ترکیبی رشته الکترونیک روز سه شنبه 1400/10/28 از ساعت 10 الی 20 :12 با حضورمعاون صنعت دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش ، رئیس گروه برق-رایانه دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش، اعضای دبیرخانه کشوری رایانه، سرگروه های کشوری رشته، اعضای گروه های آموزشی رشته الکترونیک شهر تهران و جمعی از هنرآموزان رشته برگزارگردید .
ابتدا آقای عبداله زاده معاون صنعت دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش درباره آموزش مجازی و توجه به پایبندی اجرای کارهای کارگاهی در شرایط کنونی و کسب شایستگی توسط هنرجویان صحبت نمودند.
در ادامه آقای محمود شبانی کارشناس رشته الکترونیک دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش، فرایند برنامه درسی و تولید محتوا در رشته الکترونیک آموزش مبتنی بر شایستگی، دروس پودمانی و واحدهای یادگیری، ارزشیابی مبتنی بر شایستگی را تشریح نمودند. سپس به معرفی و بیان مزایای رمزینه سریع پاسخ ، نحوه اجرا و پیدایش آنها پرداختند. ایشان در ادامه به بحث برنامه درسی در دوران کرونا و برنامه ریزی برای آینده جهت ترکیب دو روش مجازی و حضوری در دوران پسا کرونا، نیاز به ایجاد ساختار هدفمند آموزش مجازی نوین براساس دانش روز، محتوا، زمان، ارزشیابی، فناوری های موجود و استفاده از آن در تدریس های مشارکتی براساس محتوای غنی شده آن، روش ها و ابزار سنجش شایستگی محور پرداختند. جهت تبیین موضوع مثال هایی عینی در جلسه ارائه کردند. همچنین به یکی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در "اصلاح ماده 5 تبصره1 آیین نامه آموزشی متوسطه دوم" است اشاره نمودند؛ که طبق آن آموزش دروس خوشه شایستگی در شاخه فنی و حرفه ای و آموزش استاندارد های مهارتی در شاخه کاردانش اگر به هر دلیلی تا پایان خرداد ماه به اتمام نرسد تا پایان شهریور همان سال فرصت است که به هنرجویان آموزش داده شود.
در این جلسه آقای مجتبی انصاری پور رئیس گروه برق –رایانه به معرفی جایگاه دفتربرنامه ریزی و تالیف شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، نحوه عملکرد و نوع بینش سازمانی، گزارش اجمالی از شرایط رشته و بیان جایگاه آن در دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، بررسی تفاوت ها و شباهت های بین دو شاخه و نحوه اداره و پیشبرد اهداف دو شاخه فنی وحرفه ای و کادرانش پرداختند.
در بخش سوم و پایانی جلسه آقای پولاد خواه مسئول دبیرخانه کشوری گزارشی از نظر سنجی ارائه دادند و هنرآموزان شرکت کننده ضمن اشاره به مشکلات و نواقص، برای آموزش پودمان درس های رشته الکترونیک در شرایط حضوری و غیرحضوری پیشنهادات، انتقادات و تجربیات موفق خود در آموزش را مطرح و به بحث وگفتگو پرداختند.
- 617 مرتبه بازدید
نظر دهید