برگزاری جلسه وبیناری اشاعه برنامه درسی ترکیبی رشته فتو-گرافیک

 

جلسه وبیناری "اشاعه برنامه درسی ترکیبی رشته فتو-گرافیک" روز دوشنبه 27 دیماه 1400 از ساعت 15 تا 16:45با حضورجمعی از هنرآموزان کشور، سرگروه های استان‌ها، کارشناس دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای و دبیرخانه کشوری هنرهای تجسمی برگزار شد. در این جلسه که دو تن از اعضا کمیسیون تخصصی رشته و مولفان نیز حضور داشتند، خانم گلبخش رئیس گروه زمینة هنر در دفتر تالیف کتابهای درسی فی و حرفه ای و کاردانش ضمن خوش آمدگویی به حاضرین جلسه، هدف وبینار را تشریح کرده و به اهمیت آموزش های ترکیبی در دوران کرونا و دوران پسا کرونا اشاره نمودند.

در ادامه خانم بختیاری کارشناس مسئول گروه هنر در دفتر تالیف کتابهای درسی فی و حرفه ای و کاردانش  به تشریح موضوع برنامه درسی و آموزش ترکیبی به تفکیک دروس و پودمان‌های هر درس و پایه تحصیلی پرداختند، همچنین درباره ارزشیابی مبتنی بر شایستگی، اهداف و نتایج آن در نظام آموزشی شایسته محور، توضیحات مبسوطی را ارائه کردند.

در ادامه جلسه آقای پورحسینی از مؤلفان کتاب های درسی رشته فتو-گرافیک نیز درباره جایگزین های تکالیف یادگیری در زمان آموزش نیمه حضوری و غیرحضوری(مجازی) مثال‌هایی را ارائه کردند تا هنرآموزان با توجه به شرایط در فرایند آموزشی خود از این جایگزین ها بهره‌مند شوند، اگرچه تأکید شد که آموزش حضوری و نیمه حضوری برای کسب شایستگی از اولویت برخوردار بوده و در نیمسال پیش رو و با توجه به آرامش نسبی بحران کرونا، انشالله آموزش حضوری تقویت خواهد شد.

خانم بختیاری در تشریح شیوة‌های آموزش نیمه حضوری به کاربردفیلم‌های آموزشی که توسط دفتر و با مشارکت دفتر انتشارات و فناوری آموزشی تهیه و در سایت رشد قابل دسترسی است اشاره کردند و همچنین رمزینه های کوتاه پاسخ که برای اولین بار در سال 1400 در ابتدای پودمان ها آمده است معرفی و شیوه کاربرد آنهارا تشریح کردند. همچنین درباره پروژه ای که همکاران شرکت کننده در وبینار باید ارائه کنند، نیز توضیحات کامل ارائه شد.

درپایان جلسه خانم بختیاری به سؤالات همکاران که بیشتر درباره محتوای کتاب‌ها و مشکلاتشان در تدریس و نبود امکانات برای تدریس پودمان ها پاسخ دادند و درباره چالش های این رشته، نظام آموزشی پودمانی، ماهیت تلفیقی رشتة فتو-گرافیک، نیاز بازار کار و تحولاتی که بر مبنای تغییرات فناوری رشته گرافیک و عکاسی را تحت تأثیر قرار داده است و آموزش مبتنی بر شایستگی به گفتگو با شرکت کنندگان  پرداخته و با ذکر این موضوع که رشته های جدید با رویکرد تلفیقی برای توانمندسازی هنرجویان و گذر تدریجی از "شغل" به "حرفه" خواهد بود، اظهار امیدواری کردند که در ارزشیابی و اعتبار بخشی از رشته های جدید، من جمله رشتة فتو-گرافیک انشاالله بازنگری های مؤثر جهت رفع مشکلات احتمالی و بهینه سازی رشته انجام خواهد گرفت.

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.