تکمیل فرایند آموزش سنجش و ارزشیابی تحصیلی تربیتی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

شرایط اختصاصی دوره دوم متوسطه شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش:

براساس بخشنامه صادر شده در مورخ 99/2/23  از طرف معاونت های آموزشی ابتدایی و متوسطه، تکمیل فرایند آموزش، سنجش و ارزشیابی تحصیلی تربیتی هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به شرح زیر اعلام گردید:

 ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی های غیر فنی و پایه فنی، مطابق بند 16 به عهده معلمان و مدیران می‌باشد. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری، غیرحضوری ( مجازی) از پودمانهای باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود.

تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی های فنی شاخه فنی و حرفه ای و آموزش و آزمون استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان) از تاریخ 27 اردیبهشت لغایت 15 مرداد ماه با اولیت  دروس پایه دوازدهم به صورت تراکمی و با برنامه‌ریزی و سازماندهی هنرآموزان و شرایط حضور آنها، پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه انجام می شود.

 نمرات دروس شایستگی های فنی و استانداردهای آموزش مهارت به صورت "جاری"، در خرداد ماه لحاظ  و پس از اتمام ارزشیابی کارنامه خرداد ماه هنرجویان ثبت می شود.

 در صورت عدم امکان ارائه دروس کارآموزی/ کارورزی هنرجویان پایه یازدهم در تابستان سال جاری، این دروس در تابستان سال آینده (1400 )ارائه خواهد شد .

 در خصوص آن دسته از هنرجویان پایه دوازدهم که درس کارآموزی/ کارورزی خود را باید در تابستان 1399 بگذرانند با برنامه ریزی و تصویب شورای کارآموزی یا کارورزی هنرستان ها و تایید کمیته کارآموزی و کارورزی اداره منطقه، اقدام مقتضی به عمل آید .

 نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل و فرایندهای آموزشی  تربیتی مدارس و معلمان، به عهده ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، مناطق و نواحی می باشد.

موارد مشترک دوره های اول و دوم متوسطه (شاخه های نظری فنی و حرفه‌ای و کاردانش)

 ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خرداد ماه) در پایه های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و پایه های دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه شاخه نظری به شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود و مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده  معلمان و مدیران مدارس خواهد بود. معلمان می توانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمع‌آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزش های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی  غیرحضوری "برون خط" ( آفلاین)  و "برخط " (آنلاین)، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت های یادگیری، پژوهش های دانش آموزی مرتبط با دروس، خلاصه نویسی، نتایج ارزشیابی های تکوینی( مستمر ) نوبت اول و دوم وپایانی (تراکمی) نوبت اول وسایر شیوه های ارزشیابی نمره دانش آموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه نماید. این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی(مستمر) و پایانی تراکمی نوبت  دوم( خردادماه) ثبت و با رعایت مقررات اعلام نتیجه خواهد شد.

نظر دهید

Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.