ارسال شده توسط مدیر سایت در .
جلسه کارگروه ارزشیابی مبتنی بر شایستگی روز چهارشنبه 12/4/98 از ساعت 10 تا 12 صبح با حضور کارشناسان دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و چند تن از همکاران دفتر آموزش متوسطه و برگزار کنندگان اولین المپیاد شایستگی محور برگزار شد .آقای مهندس کاظمی معاون دفتر آموزش های فنی و حرفه ای گفتند که در راستای ارتقای رویکرد آموزش مبتنی بر شایستگی، اولین المپیاد شایستگی محور بعد از استقرار دوره 3 ساله فنی و حرفه ای در 8 رشته و در 2 بخش انفرادی و تیمی به منظور ارایه نمونه ارزشیابی عملکردی و تلفیق شایستگی های فنی و غیر فنی برگزار گردید. برای نهادینه سازی رویکرد شایستگی محور آموزش نیروی انسانی و الگوسازی ضروری است و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.
سپس آقای مهندس ضیغمی کارشناس دفتر آموزش های فنی و حرفه ای با ارایه بخشنامه المپیاد، نحو انتخاب نفرات برتر و شیوه ارزشیابی شرکت کنندگان را برای حاضرین توضیح دادند.خانم مهندس کارکن نیز ضمن تشکر از دفتر آموزش فنی و حرفه ای به اهمیت تربیت ارزیاب برای سال آینده اشاره نمودند.آقای دکتر اسماعیلی بیان کردند که در فضای کنکور زده و امتحانات تئوری، ارزشیابی مرکز تحول در آموزش و پرورش است. ایشان بر ضرورت ایجاد زبان مشترک در نظام ارزشیابی تاکید نمودند.آقای مهندس خطیبی نیز گفتند که نتایج اولین المپیاد شایستگی محور نشان میدهد که آموزش هم مشکل و هم راه حل مشکل است. حتی برای داوران المپیاد هم در خصوص ارزشیابی مبتنی بر شایستگی ابهام وجود دارد و برای حل این مشکل بسترسازی، زمان و آموزش نیاز است.
آقای مهندس جعفری کارشناس دفتر آموزش کاردانش ضمن تشکر از برگزار کنندگان المپیاد به وجوب مستند سازی نتایج آن تاکید نمودند.آقای مهندس آریانپورنیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان المپیاد، توجه به آمایش سرزمین را در اجرای عادلانه ارزشیابی موثر دانسته و به برگزاری مسابقات و المپیادها به صورت تیمی از هر استان تاکید نمودند.
در پایان آقای مهندس مختاری با تشکر از حضور نمایندگان دفتر آموزش فنی و حرفه ای و ارایه گزارش برگزاری المپیاد، طراحی و اجرای مسابقاتی مشابه را در هسته هنرستانها به صورت منطقهای، شهری و استانی لازم شمردند. ایشان همچنین بر ایجاد بستر ارتباطی (به صورت مجازی) بین ستاد و هنرآموزان و حتی هنرجویان تاکید نمودند.
- 654 مرتبه بازدید
نظر دهید